„Karnawał po niemiecku” to tytuł konkursu, w którym w ostatnich dniach tegorocznego karnawału wzięło udział 45 uczniów naszej szkoły. Konkurs był zróżnicowany, dostosowany do wieku i możliwości uczniów.
I tak najmłodsi uczestnicy z szóstych klas mieli za zadanie opowiedzieć w pięciu krótkich zdaniach w języku polskim lub niemieckim o karnawale w Niemczech. Następnie mieli się sfotografować w przebraniu karnawałowym, trzymając w ręku karton z opisem karnawału. Przysłane zdjęcia były oceniane pod kątem estetyki, pomysłowości, rzeczowości (opis karnawału) oraz czytelności.
Natomiast uczniowie klas siódmych, podobnie jak ich starsi koledzy z liceum mieli do wyboru plakat lub prezentację multimedialną. W swoich pracach musieli uwzględnić następujące informacje:
- Co robi się podczas karnawału? – Was machen die Leute im Karneval?
- Gdzie są w Niemczech największe pochody karnawałowe? – Wo gibt es in Deutschland die größten Karnevalszüge?
- Kiedy – zgodnie z tradycją – rozpoczyna się karnawał i gdzie? – Wann eröffnet man traditionell den Karneval? Wo?
- Kiedy zaczyna się karnawał na ulicach? – Wann beginnt der Straßenkarneval?
- Jak nazywają się najważniejsze dni w tygodniu karnawału? – Wie heißen die wichtigsten Tage in der Fastnachtswoche?
- Z czego znany jest różany poniedziałek – Wofür ist der Rosenmontag bekannt?
Językiem projektu był polski. Natomiast w języku niemieckim należało podać tzw. słowa klucze, np. różany poniedziałek (der Rosenmontag), poszczególne nagłówki/pytania, czy tytułowy „Karnawał po niemiecku”, czyli „Karneval auf Deutsch”.
Ocenie podlegały:
- tekst po polsku (merytoryczny, rzeczowy),
- użycie języka niemieckiego (poprawność),
- walory estetyczne.
Kilka prac wykonano w parach. Także wśród uczniów klas siódmych nie brakowało takich, którzy swe projekty zaprezentowali osobiście, w przebraniu karnawałowym, fotografując się z plakatem lub umieszczając swoje zdjęcie w prezentacji.
Zaprezentowany przez uczestników konkursu poziom był bardzo wyrównany. Wszystkie plakaty, prezentacje i zdjęcia świadczyły o dużym nakładzie pracy i bardzo się podobały pomysłodawczyniom, p. W. Rak i p. A. Sadowskiej -Tomasik. Panie, oceniając nadesłane materiały, miały trudny orzech do zgryzienia. Nawet obustronne konsultacje prowadzone w aplikacji Teams nie rozwiały wszystkich wątpliwości, czego efektem było przyznanie wielu miejsc ex aequo.
A oto wyniki:
W kategorii zdjęcia – klasy szóste SP
I miejsce – Kacper Kłobucki kl. 6G
II miejsce – Jakub Zygmuntowski kl. 6B ex aequo Aleksandra Wolska kl. 6E
III miejsce – Zuzanna Wronkowska kl. 6E ex aequo Maciej Krzysztofik kl. 6E
W kategorii plakaty – klasy siódme SP
I miejsce – Oskar Mlonka kl. 7A
II miejsce – Bartosz Molasy kl. 7A
III miejsce – Natalia Kucharska i Gabriela Popecka kl. 7C
W kategorii prezentacje – klasy siódme SP
I miejsce – Olivier Pejski kl. 7C ex aequo Weronika Mazur kl. 7A
II miejsce – Viktoria Kowalska kl. 7C ex aequo Julia Karczmarska kl. 7C
III miejsce – Hanna Stępień kl. 7A ex aequo Dawid Domagała kl. 7C
Wyróżnienie dla Aleksandry Woźniak kl. 7C
W kategorii prezentacje – klasy LO
I miejsce – Martyna Grzywaczewska kl. 1D
II miejsce – Michał Szczepańczyk kl. 1A ex aequo Kamila Pałgan kl. 1D
III miejsce – Zuzanna Wrzosek kl. 1C ex aequo Aleksandra Michałowska i Julia Konecka kl. 1C
Wyróżnienie za plakaty dla Aleksandry Katy kl. 1D oraz Julii Gąsieniec i Martyny Sosnowskiej kl. 2 BLG
Oczywiście wszyscy uczestnicy konkursu zostaną nagrodzeni oceną, natomiast na zwycięzców czekają nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone, gdy tylko będzie taka możliwość. Wszystkim gratulujemy!